Sølunds Hotline og generalforsamling 2022

fredag, 4. marts 2022 - 19:00

Generalforsamling 2022
Denne aften er kun for medlemmer.
Det koster 150 kr. pr. år at være medlem. Her kan du melde dig ind: https://www.gladsaxejazzklub.dk/medlemskab .
Vi beder jer melde jer til aftenens arrangement af hensyn til planlægningen.
Meld dig til lækre sandwich og kager fra Grannys.
Efter spisning holder vi generalforsamling kl. 19.00 og præsenterer derefter dejlig swingende jazzmusik med:

Sølunds Hotline

Et nyt band med de rigtig gode "gamle" og et frisk pust.

I efteråret 2021 samlede Jens Sølund et nyt band med musikere, han holder af, og som er perfekte til den musik, han ønsker at spille: Et bredt repertoire, en helt personlig sound med rødderne dybt plantet i den ældre jazz og blues, men også med afstikkere til andre inspirationskilder og egne numre.

Besætningen er Ole ”Fessor” Lindgreen (basun), Søren Høst (saxofon), Hans Knudsen (piano og vokal), Ronald Andersen (guitar), Thorkild Møller (trommer) og Jens Sølund (bas) - En usædvanlig besætning med basun og saxofon i front og fire mand i rytmegruppen

”Fessor”, Thorkild Møller og Jens Sølund har siden starten af 60erne hørt til eliten af danske jazzmusikere, og de har været forbilleder for mange. De er med på et hav af indspilninger, også med amerikanske jazzkoryfæer.

”Fessor” var i en menneskealder leder af det banebrydende ”Fessor’s Big City Band”. Han har været i USA et utal gange og er blevet venner med mange musikere, ikke mindst i New Orleans. Adskillige af disse har han fået til Danmark, hvor de har spillet og indspillet med hans band. Hans betydning for den danske jazz er enorm. Han er blevet tildelt flere priser – bl.a. Ben Webster Prisen. Man kan læse meget mere i den netop udgivne bog, ”FESSOR – 65 år i Jazzens Tjeneste”.

Thorkild Møller har efter nogle års pause fra musikken sagt ja til at være med i ”HOTLINE”. Han var et markant medlem af ”Fessor’s Big City Band”, hvor hans trommespil i mange år var en vigtig del af bandets sound. - Godt, at han igen kan opleves på spillestederne.

Jens Sølund medvirkede allerede som 17-årig på pladesindspilninger, og han spillede i tyve år verden rundt med ”Papa Bue”, Danmarks gennem tiderne største jazzorkester, i dets storhedstid. Han har siden spillet med ”Hans Knudsen Jumpband”, ”Fessor’s Jazz Kings” og sammen med ”Fessor” i ”Tribute To Papa Bue”. Han har derudover udgivet bogen ”20 Fantastiske år med Papa Bue” og er en flittig foredragsholder.

Hans Knudsen har i 30 år været leder af ”Hans Knudsen Jumpband” (hvor også Jens Sølund er med), og inden da turnerede han i otte år som akkompagnatør for sangerinden Lilian Boutté fra New Orleans. Hans sang og stærke boogie woogie- og bluesinspirerede klaverspil har blandt andet skaffet ham prisen ”ÅRETS BLUESKUNSTNER 2014”.

Ronald Andersen er en meget alsidig guitarist, der selv har stået for flere bands. Hans guitarspil skaber en ekstra dimension i rytmegruppen, og han er samtidig en fremragende solist - ind imellem tydeligt inspireret af Django Reinhardt.

Det yngste medlem af bandet er saxofonisten Søren Høst. Han er en af landets dygtige yngre ”løver”, der er helt på forkant med nutidens jazz og samtidig også inspireret af den ældre jazz’ største saxofonister. Han er efterspurgt til alverdens opgaver og får flotte anmeldelser. ”Fessor” foreslog, at han skulle prøves i HOTLINE og denne spændende musiker er et frisk pust og en virkelig gevinst for bandet…

Priser:
- entré medlem: 40 kr. til køb af sandwich og kager. Beløbet konverteres til en kupon, som du kan bruge til køb af drikkevarer.
Tilmelding er åben indtil tirsdag, den 1/3-2022 kl. 12.00

Hvis du har problemer med indbetaling af kontingent, har du flere muligheder:
- Kontingentopkrævningen blev udsendt pr. mail den 13. januar. I bunden af denne mail er der et direkte link til betaling.
- Hvis du ikke har denne mail, kan du kontakte Jan Engblom på telefon 28403715 eller Mette Stevns på telefon 53620904. De vil så kunne hjælpe dig videre.

Dagsorden for generalforsamlingen: https://www.gladsaxejazzklub.dk/sites/default/files/dagsorden-generalfor...

Lokation: Grønnemose Skoles festsal, Høje Gladsaxe Torv 4, 2860 Søborg

Dørene åbnes:
17.00 for registrering af medlemskab og billet, spisning er kl. 18.
Musikken starter:
20.00, slutter 22.00
Besætning:

Ole "Fessor" Lindgreen (basun)
Søren Høst (tenorsaxofon)
Ronald Andersen (guitar)
Hans Knudsen (piano og vokal)
Jens Sølund (kontrabas)
Thorkild Møller (trommer)